Początki marki Johnnie Walker sięgają już 1819 roku. To wtedy zaledwie czternastoletni John Walker sprzedał farmę swoich rodziców, aby otworzyć sklep. Sprzedawał w nim alkohole, w tym również te produkowane przez siebie. W 1867 roku, syn Johna, który przejął interes po śmierci ojca, wydał blend Walker’s Old Highlands. Mieszanka ta była prekursorem bardzo popularnych dzisiaj wersji Black Label czy też Red Label. W latach pięćdziesiątych marka osiągnęła wielki sukces: whisky Johnnie Walker została najlepiej sprzedającą się whisky na świecie. Przyczynił się do tego z pewnością również marketing na bardzo wysokim poziomie. Tak świetnie znany wizerunek "kroczącego mężczyzny", będący symbolem marki został zaprojektowany przez rysownika imieniem Tom Browne w 1908 roku. Obecnie, Johnnie Walker jest własnością giganta na rynku alkoholowym, DIAGEO.
Eksperymentalna edycja najbardziej popularnej marki wśród producentów whisky.
Jest to zestawienie kilkunastu whisky zbożowych i jęczmiennych z których dominującymi są te pochodzące z Caol ila, Glendullan i Cardhu.
Zapach: Owocowy, słodki, słodowy, karmelowy, dymny.
Smak: Miękki, słodki, dymny, owoce tropikalne, aromaty dębu.
Finisz: Długotrwały, słodkawy.