Początki marki Johnnie Walker sięgają już 1819 roku. To wtedy zaledwie czternastoletni John Walker sprzedał farmę swoich rodziców, aby otworzyć sklep. Sprzedawał w nim alkohole, w tym również te produkowane przez siebie. W 1867 roku, syn Johna, który przejął interes po śmierci ojca, wydał blend Walker’s Old Highlands. Mieszanka ta była prekursorem bardzo popularnych dzisiaj wersji Black Label czy też Red Label. W latach pięćdziesiątych marka osiągnęła wielki sukces: whisky Johnnie Walker została najlepiej sprzedającą się whisky na świecie. Przyczynił się do tego z pewnością również marketing na bardzo wysokim poziomie. Tak świetnie znany wizerunek "kroczącego mężczyzny", będący symbolem marki został zaprojektowany przez rysownika imieniem Tom Browne w 1908 roku. Obecnie, Johnnie Walker jest własnością giganta na rynku alkoholowym, DIAGEO.
Zainspirowany unikalnymi smakami, które pochodzą z destylarni z każdego z czterech zakątków Szkocji, Johnnie Walker wprowadza serię Johnnie Walker Black Label Origin Series, aby poznać smaki tego kraju. Linia podkreśla cztery regiony szkockiej whisky: Highlands, Lowlands, Islay i Speyside. Seria Johnnie Walker Black Label Origin została wprowadzona jako limitowana edycja w światowym handlu detalicznym.
Black Label Speyside Origin jest tworzony wyłącznie z single maltów z regionu Speyside; bazuje na whisky z Cardhu i Glendullan.
Zapach: Świeży, owocowy, jabłka i gruszki
Smak: Lekki, owocowy, nuta zielonych jabłek, owoców sadu.
Finisz: Długi, owocowy