Początki marki Johnnie Walker sięgają już 1819 roku. To wtedy zaledwie czternastoletni John Walker sprzedał farmę swoich rodziców, aby otworzyć sklep. Sprzedawał w nim alkohole, w tym również te produkowane przez siebie. W 1867 roku, syn Johna, który przejął interes po śmierci ojca, wydał blend Walker’s Old Highlands. Mieszanka ta była prekursorem bardzo popularnych dzisiaj wersji Black Label czy też Red Label. W latach pięćdziesiątych marka osiągnęła wielki sukces: whisky Johnnie Walker została najlepiej sprzedającą się whisky na świecie. Przyczynił się do tego z pewnością również marketing na bardzo wysokim poziomie. Tak świetnie znany wizerunek "kroczącego mężczyzny", będący symbolem marki został zaprojektowany przez rysownika imieniem Tom Browne w 1908 roku. Obecnie, Johnnie Walker jest własnością giganta na rynku alkoholowym, DIAGEO.
Seria Jane Walker od Johnnie Walker to nowa limitowana edycja whisky Master Blender Emmy Walker, czyli osoby z destylarni Cardhu - prawie 200-letniej destylarni w sercu Speyside, która kwitła pod wodzą Elizabeth Cumming. Ta pionierka sprzedała Cardhu rodzinie Walker w 1893 roku, ale odegrała kluczową rolę w historii marki. Whisky zawiera na etykiecie ikonę Jane Walker, która została wprowadzona na rynek po raz pierwszy w lutym 2018 roku, aby uczcić wiele osiągnięć kobiet, oraz osób, które je wspierają, oraz wspólną podróż do równości.
"Jane Walker autorstwa Johnnie Walker to celebracja pionierskich kobiet, które przekroczyły granice w historii Johnnie Walker, a whisky jest wybitnym przykładem głębi smaku i innowacyjnych mieszanek, które możemy stworzyć dzięki naszym niesamowitym rezerwom” - powiedziała Master Blender Emma Walker .
Whisky zestawiona jest z 10 letnich destylatów słodowych (blended malt).
Charakteryzuje się nutami dojrzałych owoców sadu i białych brzoskwiń, które przechodzą w nuty pieczonego jabłka i słodkiej śmietanki, z wyczuwalnym finiszem z ciemnej czekolady.
Jest to edycja limitowana.