.
Bushmills 16YO Single Malt Whiskey 40% 0.7l
Irlandzka single malt whiskey.
Alk. 40%.
Poj. 0,7 l.
Gorzelnia Bushmills jest najstarszym producentem whiskey na świecie. Licencję na produkcję destylatów otrzymała w 1608 roku i od tamtej pory słynie z produkcji złocistych trunków najwyższej jakości. Jej nazwa pochodzi od rzeki Bush w Irlandii Północnej, nieopodal której jest położona, a także od słowa mills, które oznacza młyny – a te rozsiane były w przeszłości wokół brzegów rzeki. Gorzelnia Bushmills mieści się na samym skraju wyspy i od samego początku swojego istnienia była silnie związana ze swoim regionem.
Przełomowym okresem dla gorzelni okazały się lata 50. XIX wieku. To właśnie wtedy, pod wpływem nowego podatku rolnego, który został nałożony na jęczmień, producenci whiskey w całej Irlandii rozpoczęli wykorzystywanie w produkcji alkoholu o wiele tańszych ziaren, na przykład kukurydzy. To jednak nie dotyczyło marki Bushmills, która – nie chcąc rezygnować z doskonałej jakości oraz wielu lat doświadczeń – zdecydowała się nadal produkować whiskey przy użyciu jęczmienia. Tym samym pozostała niemal jedyną gorzelnią w całej Irlandii, która zdecydowała się na taki krok. Jak szybko się okazało – była to świetna decyzja, ponieważ od tamtej pory marka zaczęła zdobywać rozgłos i uznanie nie tylko na rodzimym rynku, ale i na całym świecie!
Pod koniec XIX wieku gorzelnia posiadała własny okręt parowy, dzięki któremu dostarczano whiskey w różne zakątki globu. Dzięki temu marka dotarła do Azji (Japonii, Singapuru i Hongkongu) oraz Stanów Zjednoczonych. W USA stała się kilkadziesiąt lat później na tyle znana, że stanowiła wręcz nieodłączny element popkultury, pojawiając się w reklamach telewizyjnych czy w filmach. W latach 70. XX wieku została najlepiej sprzedającą się irlandzką whiskey w Stanach Zjednoczonych.
W XX wieku marka kilkukrotnie zmieniała swoich właścicieli. Była między innymi w posiadaniu prywatnego przedsiębiorcy Isaaca Wolfsona, a także francuskiego koncernu Pernod Ricard. W połowie lat 90. sprzedano markę największemu koncernowi alkoholowemu na świecie, czyli Diageo, a ostatnim właścicielem (od 2015 roku) jest znany producent tequilli – Jose Cuervo. Marka prężnie się rozwija, również pod względem turystycznym – destylarnia jest rozbudowywana i regularnie organizowane są w niej wycieczki.
Zapach: Aromat czekoladowych pralin i miodu splata się z prażonymi orzechami. Pojawiają się również słodkie nuty suszonych owoców i gorzka czekolada.
Smak: Toffi i słodkie owoce z nutą marcepanu i rodzynek. Początkowy smak jest wytrawny, a słód nadaje mu musującego charakteru.
Finisz: Długi i wytrawny z wyraźnym aromatem drewna z beczek po porto.
Arkusz danych
- Pojemność
- 0.7 l
- Wiek dojrzewania alkoholu
- 13 -18 lat
Specyficzne kody
Może ci się również spodobać
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Polecane produkty
Oceny naszych
klientów