Początki marki Johnnie Walker sięgają już 1819 roku. To wtedy zaledwie czternastoletni John Walker sprzedał farmę swoich rodziców, aby otworzyć sklep. Sprzedawał w nim alkohole, w tym również te produkowane przez siebie. W 1867 roku, syn Johna, który przejął interes po śmierci ojca, wydał blend Walker’s Old Highlands. Mieszanka ta była prekursorem bardzo popularnych dzisiaj wersji Black Label czy też Red Label. W latach pięćdziesiątych marka osiągnęła wielki sukces: whisky Johnnie Walker została najlepiej sprzedającą się whisky na świecie. Przyczynił się do tego z pewnością również marketing na bardzo wysokim poziomie. Tak świetnie znany wizerunek "kroczącego mężczyzny", będący symbolem marki został zaprojektowany przez rysownika imieniem Tom Browne w 1908 roku. Obecnie, Johnnie Walker jest własnością giganta na rynku alkoholowym, DIAGEO.
Wspólny projekt Diageo i HBO specjalnie dedykowany fanom bijącego rekordy popularności serialu "Gra o tron". Inspirowana groźnymi i tajemniczymi postaciami White Walkers whisky w butelce o zimowych barwach - po zamrożeniu do odpowiedniej temperatury na etykiecie ukazuje się napis "Winter is here". Wśród składników tej niezwykłej whisky znalazły się między innymi single malty z Cardhu, a także z Clynelish - jednej z najbardziej wysuniętych na północ Szkocji destylarni.
White Walker charakteryzuje się nutami karmelu, wanilii i świeżych czerwonych owoców. Jej orzeźwiający charakter uwydatnia się po zamrożeniu i w takiej postaci najlepiej się nią delektować. Absolutny "must to have" dla kolekcjonerów whisky i miłośników serialu "Gry o tron".