Początki marki Johnnie Walker sięgają już 1819 roku. To wtedy zaledwie czternastoletni John Walker sprzedał farmę swoich rodziców, aby otworzyć sklep. Sprzedawał w nim alkohole, w tym również te produkowane przez siebie. W 1867 roku, syn Johna, który przejął interes po śmierci ojca, wydał blend Walker’s Old Highlands. Mieszanka ta była prekursorem bardzo popularnych dzisiaj wersji Black Label czy też Red Label. W latach pięćdziesiątych marka osiągnęła wielki sukces: whisky Johnnie Walker została najlepiej sprzedającą się whisky na świecie. Przyczynił się do tego z pewnością również marketing na bardzo wysokim poziomie. Tak świetnie znany wizerunek "kroczącego mężczyzny", będący symbolem marki został zaprojektowany przez rysownika imieniem Tom Browne w 1908 roku. Obecnie, Johnnie Walker jest własnością giganta na rynku alkoholowym, DIAGEO.
Johnnie Walker Gold Label Centenary Blend to mieszanka 15 różnych whisky, z których każda ma co najmniej 18 lat. Johnnie Walker Gold Label Centenary Label został stworzony przez Sir Alexandra Walkera w 1920 roku, aby uczcić założenie firmy sto lat wcześniej. Chociaż zaprzestano produkcji w czasie wojny z powodu braku mieszanych zapasów, etykieta została przywrócona w 1992 roku, z mieszanką opartą na oryginalnych nutach mieszania pozostawionych przez Sir Alexandra siedemdziesiąt pięć lat wcześniej. W 2009 roku butelka i pudełko zostały przekształcone i dostępne do 2013 roku, kiedy Centenary wycofano na rzecz obecnego oznaczenia NAS Gold Label Reserve.
Jest to wersja drugiej generacji, dostępna w latach od 2009 do 2013 roku.
Rarytas dla kolekcjonerów